Välkommen till Åbo Suzuki skola!

Portrait of a cute brunette girl playing violin.

VEM ÄR VI?

Åbo Suzuki skola är en privat musikskola som ligger i Hirvensalo, inom Moikoistjänstecentret.

Vi erbjuder högkvalitativ grundläggande konstutbildning i piano, violin, cello och gitarr, samt musiklekskola- och instrumentkarusellgrupper för små barn.

VAD ÄR SUZUKI-METODEN?

Vi använder Suzuki-metoden i vår musikundervisning, vilket är ett mjukt och elevcentrerat undervisningssätt. Den grundläggande idén med Suzuki-metoden är att varje barn kan lära sig och bli en skicklig musiker när de ges en musikmiljö som främjar tillväxt. Hos oss testas aldrig barn och de placeras aldrig i rangordning, utan uppmuntras istället att utvecklas i sin egen takt och på sitt eget unika sätt.

MUSIKUNDERVISNING

Vi erbjuder lektioner i piano, violin, cello och gitarr. Våra lärare är utbildade yrkesmänniskor inom musikpedagogik, med ytterligare utbildning i Suzuki-pedagogik. Många av våra elever har varit med oss i flera år och vår kundnöjdhet är exceptionellt hög.

MUSIKSKOLA FÖR SMÅ BARN

Under läsåret 2024-2025 erbjuder vi två musikskolgrupper på svenska: en familjegrupp för 0-4-åringar på onsdagar kl. 17 och en instrumentkarusellgrupp för 3-5-åringar på onsdagar kl. 17:30. Vi strävar efter att öka den svenskspråkiga verksamheten om det finns efterfrågan.

PRISER

Instrumentundervisning

• Veckovis lektion 22,5 min (45 min med lektionkompis)  560€/höst eller vår
  • Veckovis lektion 30 min (60 min med lektionkompis) 730€/höst eller vår
  • Spellektion för vuxna 55€/45 min. eller 39€/30 min.

Musiklekskola

• Familjegrupp 195€/höst eller vår