Soitinkaruselli

Portrait of a cute brunette girl playing violin.

Kiinnostavatko soittimet?

Soitinkarusellissa tutustutaan viikoittain vaihtuvaan instrumenttiin (viulu/sello/kitara/piano) ja musisoidaan monipuolisesti. Soitinkaruselli tarjoaa lapselle mahdollisuuden matkata musiikin kiehtovaan maailmaan tarkoituksena herättää lapsessa rakkaus musiikkia kohtaan sekä kiinnostus instrumentin soittoon. Tavoitteena on musiikillisten elämysten, valmiuksien ja taitojen luominen ja kehittäminen. Tunneilla tutustutaan leikin varjolla soittimeen improvisoiden sekä opetellen yhdessä pieniä kappaleita leikkien, laulaen, loruillen, liikkuen, soittaen ja kuunnellen käyttäen eri instrumenttien lisäksi myös rytmisoittimia.

Vanhemmat osallistuvat tunneilla toimintaan lopputunniksi ja saavat valmiuksia harjoitella tunneilla opittuja asioita myös kotona, jos kotona on omia soittimia. Oman soittimen saa halutessaan ottaa myös tunneille mukaan.

Opetuksen lähtökohtana on Suzuki-filosofian usko jokaisen lapsen kykyyn kehittyä ja oppia. Lasta kannustetaan ja rohkaistaan sekä tunneilla vallitsee positiivinen ilmapiiri. Ohjelmistona käytetään lastenlauluja ja Suzuki-ohjelmistoa.

Ryhmät

MA klo 15:45 6-7-vuotiaat

MA klo 16:30 8-9-vuotiaat

MA klo 17:15 3-4-vuotiaat

MA klo 18:00 4-5-vuotiaat

TO klo 17:15 3-5-vuotiaat

PE klo 17:00 3-5-vuotiaat

LA klo 14:30 3-5-vuotiaat

Soitinkaruselli kokoontuu pienryhmässä kerran viikossa lukuvuoden ajan. 2-3 oppilaan ryhmässä opetuskerran pituus on 30 minuuttia ja 4-6 oppilaan ryhmässä opetuskerran pituus on 45 minuuttia. Syksyn aikana opetuskertoja on 14 ja kevään aikana 14.

Lukukausimaksu 305 e/ oppilas/ syksy tai kevät.

Little boy with acoustic guitar on white background